kovcslajosfotonapl.blogspot.com

2012. nov. 5.

Lehalászás

A Liviai  tavakon megkezdődött a lehalászás. Lehalászás idején a madarak valami titkos távírón értesítik egymást a terített asztalról és nagy zabálásba kezdenek ,hogy a téli szűkös időket átvészeljék.Hatalmas madárcsapatok keringenek a lecsapolt tavak körül ,és minden halat felfalnak. Erre az időpontra vártam már régen.A lesemet már előzőleg egy kis vizes tavacska mellé állítottam.Beálltam  a halászoknak segíteni húzni a hálót válogatnia halakat.A munkám jutalma két nagy vödör apró kárász lett amit a halászok kidobtak volna. A halászat után este beleöntöttem őket kis tavacskámba.Másnap reggel már a lesemben vártam az éhes madarakat.Az első sirály csapatot a kevés fény miatt el kellet zavarnom nehogy elfogyjon a csalétek. Nem sokat kellet várnom a következő rohamra.

 Dankasirályok érkeztek először
 Később a szürke gém és nagy kócsag is bejött

 Próbáltam repülő madarakat  fotózni.
 A sirályok sokat verekedtek a halakon.

 Nagy falat.
 Nagy kócsag




 Szürke gém és nagy kócsagok.
 Rajt.
 Méregzsák. A sok hal miatt alig volt verekedés.



 A sirályok néha felrebbentek.

 A szürke varjú is ott volt a terített asztalnál.
Dankasirály

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése